>> Info. Kar >> Témavázlat | ||
|
||
A Számítógépi grafika tárgya: képek készítése, elõállítása számítógéppel, képek bevitele a számítógépbe, illetve képek kódolása és tárolása számítógépekben, számítógépi adathordozókon. Ezekre a feladatokra a piacon, különbözõ, jobbnál-jobb programok találhatók a mindennapi használat céljára. Ezek használata elsajátítható az illetõ programok leírásaiból, magukból a programokból, esetleg tanfolyamokon. Ez a Bevezetés . . . elõadás a grafika alapvetõ módszereivel, algoritmusaival foglakozik, amelyek ezekben a programokban rejtetten alkalmazásra kerülnek. Az elõadás tartalma évrõl-évre alakul. Egyes alapvetõ ismeretekkel a hallgatók egy része már máshonnan tisztában van, mások számára ezeket megpróbálom olvasmányok formájában megfogalmazni és az elõadásból kihagyni; ezáltal idõt biztosítva más, fontos ismeretek számára. (Egyelőre, jobb híjján, a jegyzet tartalomjegyzékét másolom ide) 1. Bevezetés (olvasmány) koordinátarendszerek,
az egyenes és a sík egyenlete affin- és projektív transzformációk 3. Vetületi ábrázolási módszerek párhuzamos vetítés
középpontos vetítés axonometrikus ábrázolások perspektív ábrázolások 4.
A
grafikus
szerelőszalag (SzeSza) - a kép előállításának műveletei elhelyező transzformációk
leképezés vágás láthatóság raszterkonverzió árnyalás fénysugár-követés és amire még idő jut |
||
|